Tanzania dag 2

19 oktober 2017 - Arusha, Tanzania

Vandaag naar het ATC, driver Willy heeft op het terrein van ATC in de auto geslapen vanwege de late aankomst in Arusha. Onderweg kwamen we een auto tegen waar de chauffeur alleen nog maar met zijn hoofd schuin in kon rijden de gehele linkerkant van het dak was ingedeukt en alle ruiten waren er ook uit.

Tussendoor ook nog mijn telefoonkaart opnieuw geactiveerd, dit is ook weer een heel gedoe.

De koffers met spullen ingeladen en bij ATC neergezet. Als eerste naar dr Senzia de waarnemende directeur, onderweg er naar toe al een dikke knuffel gekregen van Elisaria de uitbaatster van het personeelsrestaurant en vele handen geschud. Bij Senzia een plichtmatig gesprek gehad en hem een weerstation en stroopwafels  kado gegeven. De stroopwafels werden direct uitgedeeld en met smaak opgegeten.

Thee drinken en aan de slag, ik heb al mijn spullen opgeborgen in een goed afsluitbare kast en heb daarna alle opgestuurde spullen uit de container gehaald, alles was meegekomen!   Mijn door Arnold en mr Frank gemaakte stellingen stonden al in het toekomstige magazijn. Ik wil de stellingen graag vast hebben geschroefd om omvallen te voorkomen dus gevraagd naar de enige klopboormachine, na 3 uur kwam Mengi hem brengen maar zonder verlengsnoer dus kon ik nog weinig doen. Ook het buizenrek kon ik hierdoor niet monteren.

Al het eerder opgestuurde gereedschap uit gesorteerd en wat over was uitgedeeld aan de metaal- en timmerafdeling. Wat tot grote vreugde leidde. Vooral de schuifmaten en blikscharen vielen goed in de smaak.

Ik kijk ook eens rond bij de metsel- en timmerafdeling. Bij het metselen zijn ongeveer 60 leerlingen bezig de eerste beginselen van het vak te leren onder een afdak, een van de instructeurs is een vrouw die daar in haar zondagse pak omheen loopt. Bij timmeren staan/zitten meer dan 80 leerlingen in een praktijkruimte, ze zijn met beitels een slotgat in een blokje hout aan het maken, het is eigenlijk onverantwoord wat hier gebeurd.

WP_20171019_014WP_20171019_013