Weer naar Tarapoto.

17 juli 2017 - Lamas, Peru

Vanochtend een beetje uitgeslapen en het na ontbijt nog even het stadje in. Op het centrale plein houdt de plaatselijke politie school haar diploma uitreiking, wat gepaard gaat met veel muziek, een parade, het volkslied, viva Peru en sjerpen. Het vaandel en de bijbehorende steun blijken niet te passen, een rol plakband biedt uitkomst.

WP_20170717_10_17_18_ProWP_20170717_08_39_45_Pro (1)

Bij het uitchecken in het hotel moeten we nog wel eventjes onderhandelen over $5 per dag die ze teveel wilden rekenen. Met de taxi naar het vliegveld, blijkt dat dit goedkoper is dan met de collectivo, daar aangekomen het aantal passagiers eens geteld, er konden op de heen reis immers ook maar 9 personen mee, de vlucht is zwaar overboekt. Navraag bij de grond steward leert dat er een 2e vlucht nodig is, maar dat wij in de eerste vlucht meegaan. In de rij voor de beveiliging worden we er uit gehaald een grote Peruaanse mijnheer in een mooi pak heeft de medewerkers omgekocht en gaat in plaats van ons met de vlucht mee. Ook dit is Peru!  Uiteindelijk met 3 uur vertraging in Tarapoto aangekomen.

Pim zijn auto nog even gerepareerd, de achterklep was tijdens het rijden opengegaan en sloot niet goed meer. Op de Peruaanse manier gemaakt met de hamer een paar flinke klappen op de beugel en het probleem is opgelost.

We zijn weer terug in het lawaai en drukte van Tarapoto, de motoren en mototaxies vliegen je weer aan alle kanten voorbij. Bij het  parkeren staat een mannetje hij dondert een paar mototaxies  aan de kant om ruimte te maken voor onze bolide, als beloning kreeg hij een zak overgebleven friet en 2 soles.  Hij was helemaal door het dolle, legde het verkeer stil, maakte ramen schoon en bleef boxen geven! Mooi man!

1. Carla en Marco Schutte:
    20 juli 2017
    Hallo Ruud en Mia, wat een geweldige verhalen. Zo gaat het er dus in Peru aan toe. Als je geld hebt is het wonderen, anders is het donderen. Wens jullie nog veel plezier in Peru. Groetjes Marco en Carla.