Tarapoto

11 juli 2017 - Lamas, Peru

Naar de APK keuring, best spannend! Maar zoals verwacht (bijna) glansrijk door de keuring. De verlichting voldoet niet meer en de remschijven zouden eigenlijk vervangen moeten worden!! Tijdens de remproef zij de keurmeester, trek maar even aan de handrem dan valt de meting beter uit!  Ook bleek dat de auto geregistreerd staat als sedan terwijl het een stationwagen is, kan wel regeld worden, kosten 70 soles.

Mijn telefoon deed even niets meer door al het vocht in de jungle. Na een nacht en dag in een pot met rijst toch weer aan de praat gekregen, gelukkig.

We hebben vandaag de kokospers in elkaar gezet, daarvoor moesten we eerst gereedschap verzamelen. Na 2 ritten door de stad tussen 10 tallen mototaxis alles bij elkaar geschraapt. Het resultaat mag er zijn de machine draait en gaat morgen de eerste olie er uit komen.

Voor de inwendige mens vandaag ceviche ( in limoensap enui gegaarde inktvis, garnalen en stukjes vis) gegeten en een voorgerecht met mosselen.

Onderweg naar huis kokosolie afleveren bij 2 cafe's en aguajina gekocht bij een standje langs de weg. Wederom wordt Pim aller hartelijkst begroet.

Mia heeft vandaag een rustdag na de toch wel zware inspanning van gisteren. Er komen 2 vrouwen uit het dorp Macambo vruchten pellen. Dit blijkt een lastige klus te zijn. Na 6 uur pellen 4 kilo noten. De motivatie van de vrouwen is dat ze zelf wat geld willen verdienen en niet afhankelijk willen zijn van de man die alles verzuipt!

Koffer ingepakt. Morgen met een 6 persoons Cesna voor 5 dagen naar Chachapoyas.

IMG_2787IMG_2786

IMG_2785IMG_2784IMG_2783