Tarapoto/Chachapoyas

12 juli 2017 - Lamas, Peru

​​De dames voor het pellen van de noten stonden voor 7 uur al aan de deur om verder te gaan. Het ontbijt vandaag is banaan en een sapje van banaan en papaya. Pim heeft een hele streng bananen gekocht voor 10 soles. Onderweg naar het vliegveld paspoort controle, gelukkig hebben we hem vandaag bij ons! Op het vliegveld inchecken en omdat we buitenlanders zijn maar weer extra belasting betalen. Het vliegtuigje heeft 9 zitplaatsen waarvan er 8 bezet zijn. De ruimte is beperkt, gelukkig zijn wij allebei niet zo groot. We zij van de warmte van Tarapoto (35 graden) in betrekelijke kou beland het is in Chachapoyas fris, nog maar een extra trui gekocht. De sfeer sfeer in Chachapoyas is gemoedelijk en veel rustiger in vergelijking met Tarapoto met de honderden mototaxis die kriskras door elkaar rijden. Chachapoyas heeft een mooi Plaza d armaz en dito winkelstraat die autovrij is. Tickets geboekt voor tours naar Keulap en 3 andere bezienswaardigheden. Morgen naar Kuelap. Zijn allebei weer opgebrand mede door de hoogte van 2000 meter waar we aan moeten wennen. Vroeg naar bed!