Lamas/Tarapoto

11 juli 2017 - Lamas, Peru

WP_20170710_14_13_02_Pro1WP_20170710_14_13_02_Pro 1WP_20170710_14_10_26_Pro 1WP_20170710_14_04_55_Pro1

Wat een dag vandaag! Eerst naar de markt in Lamas en wat een vriendelijke mensen daar! Prachtige kleuren ook.

Daarna naar Tarapoto om tickets te kopen voor onze volgende bestemming Chachapoyas, dacht in dollars te betalen maar dat ging dus niet dus de dollars maar op straat gewisseld vanwege de betere koers.

Vervolgens naar de garage om Pim zijn auto op te laten lappen, de achterklep kan niet meer open, de rechterdeur hing er scheef in en sloot niet meer goed, bij het remmen trok de auto naar links en omdat we eergisteren over een putdeksel waren gereden zat de rechter voorstoel los waardoor het lijkt of je in een schommelstoel zit.

Op naar de jungle met de mototaxi  voor een hike in San Antonio. Wat een prachtige natuur en vergezichten onderweg.

Tijdens de hike in totaal 12 keer de rivier door gewaad ondanks de soms sterke stroming. De natuur is overweldigend, prachtige bloemen, kikkers, rupsen, mieren en vlinders. Totale lengte van de hike ruim 8 kilometer met veel klim en klauter werk. De hike leidt naar de Huacamaillo waterval en meertje waar we in hebben gezwommen en onder het vallende water van de waterval hebben gestaan.

Daarna de auto van Pim weer opgehaald totale kosten van de reparatie 110 soles (30 euro). Een rem bleek helemaal niet te hebben gewerkt!! De metaalmoeheid van de auto begint op te spelen,  Het wordt tijd voor een andere, hoewel, de taxi die ons van het dorpje naar Tarapoto bracht was in nog mindere staat! Die van Pim gaat morgen voor de APK, gaat hij glansrijk doorheen komen!

IMG_2754IMG_2750

WP_20170710_15_12_38_pe01