Lamas en plaatselijk feest

9 juli 2017 - Lamas, Peru

Vanochtend al vroeg naar het feestterrein op Plaza de Wayku om spullen voor de markt neer te zetten. Er wordt volop muziek gemaakt en er volgt een defile van plaatselijke scholieren, miliairen en indianenstammen. Daarna terug naar huis van Pim en Patty. Pim gaat weer naar de markt, wij blijven nog even in het huis waar een boertje met zijn zoon aanklopt met een grote zak Macambo vruchten die hij in de brandende zon 2 kilometer berg op heeft gesleept. Pim koopt deze normaal van de plaatselijke bevolking maar hij was er dus niet! Stonden wij daar met ons gebrek aan Spaans, geen idee hoeveel te betalen en even geen internet om Pim te bereiken.Uiteindelijk toch weer allemaal goed gekomen en een zeer blije man en zijn zoon, na van water en een echte hollandse stroopwafel te hebben voorzien weg zien gaan. Vanmiddag naar het feestterrein met de mototaxi, veel handjes schudden van mensen waar Pim wat meedoet. Heerlijke zelfgemaakte bonbon gegeten en genoten van kinderen die achter zeepbellen aanrennen. Met de auto naar El Mirador een prachtig uitkijkpunt in Lamas. Klein stukje terug heerlijk lunchen bij Vestigios waar we met een kus worden ontvangen. In het dorp gaat het feestgedruis volop door in de meer dan 10 dranklokalen met veel muziek, drank en dans. Uitkijken op straat met oversteken over al komen motoren vandaan. De bloemen zijn echt!

IMG_2748IMG_2742IMG_2734WP_20170709_13_03_28_ProWP_20170709_13_47_55_SmartWP_20170709_14_34_56_ProWP_20170709_12_57_42_Pro