Dag 2 in de jungle

22 juli 2017 - Iquitos, Peru

Na een nacht vol herrie, niet alleen van de apen maar ook van een groep Columbianen die hier ook op vakantie zijn, merk je wat het is om in de jungle te zijn. Als we op staan is het 4.30 uur en nog pikkedonker en  behoorlijk koud. We gaan met onze gids de rivier op om de zonsopgang in de jungle mee te maken en vogels te spotten. We peddelen rustig de rivier en zien in eerste instantie niet zoveel door de duisternis maar later zien vele verschillende vogels en in de bomen apen die van tak naar tak springen. In het water zit catfish( meerval) zebra visjes  en rode piranha's.  We zijn om 7 uur weer in de lodge.

IMG_3186IMG_3203IMG_3208
Na het ontbijt wat goed verzorgd is gaan we met de boot de rivier af om op piranha's te vissen onderweg proberen de gidsen nog een catfish  met een meerkoppige speer te vangen. Als dit gelukt was zouden we vandaag  als avondeten ceviche hebben gegeten, helaas.
 Er  zijn veel vogels, papegaaien, parkieten en een gier achtige die dode vis eet. We varen via een stroomversnelling een andere rivier op. Hier gooien we de hengels (tak met vislijn en haakje) uit, als aas gebruiken we kleine visjes die we even daarvoor van vissertje en zijn vrouw hebben gekregen, hij heeft  ook een aantal volgroeide piranha's in de boot.
We vissen een half uur in de brandende zon, zonder ook maar een tikje.
We besluiten om terug te gaan maar moeten daarvoor de stroomversnelling nu tegen de stroom in nemen. We hebben zojuist een politiek campagne team met veel muziek hun poging zien mislukken, waardoor ze terug moesten en meer als de helft van hen uit de boot moesten sturen met veel inspanning van ons allen  lukt het om er doorheen te komen. Verderop zien we ook  een  amazone schildpad op een boomstronk zitten. We zijn blij dat we terug zijn en hebben allebei een houten kont van het zitten.

IMG_3221IMG_3226IMG_3217
Na lunch gaan we naar het dorp waar een reservaat is waar wat apen, een anaconda, toekan, papegaai, wasbeertje, luiaard en een foei lelijke draken schildpad. Ze zijn allemaal zo getraind dat iedereen er mee op de foto kan. Ik heb er geen behoefte aan.
 De plaatselijke hond die met ons is meegelopen is aan het stoeien met een van de aapjes Op de terugweg spotten we nog wat andere apen in de bomen en zien in het struikgewas allemaal vuurvliegjes. Net kerstverlichting!
Na het diner gaan we niet mee met de jungle tocht, we zijn allebei helemaal op en duiken vroeg het bed in.