Tarapoto /Iquitos

20 juli 2017 - Iquitos, Peru

Vanochtend na het ontbijt de koffers gepakt en heerlijk ceviche gegeten, de chef kwam toen we binnenkwamen met een mooie verse vis aandragen. Hij stelde voor om een gedeelte te gebruiken voor ceviche, een gedeelte om te grillen en een gedeelte om vissoep van te maken. Het was heerlijk we hebben met z'n vieren er heerlijk van gesmuld. De rit met de tuktuk is een vervaarlijke onderneming, we worden links en rechts ingehaald. We vliegen met Star Peru naar Iquitos in de lage Amazones. Op het vliegveld staat een mannetje ons al bij de bagage afhandeling op te wachten, nadat hij ons gespot heeft geeft hij kaartje door aan een maatje die met een bagage karretje aan komt voor onze 12 kilo zware tas. Iets verder staat de eigenaar van de lodge te wachten. We betalen het mannetje een paar soles en stappen voor een rit van 20 minuten weer in een tuktuk. Was het in Tarapoto een uitdaging hier in Iquitos is het complete waanzin, er wonen 300000 mensen en er zijn 70000 tuktuk's die allemaal tegelijk op straat lijken te zijn en een soort van race te rijden van stoplicht tot stoplicht om daar dan steeds proberen om een plekje naar voren te wurmen, er is ook regelmatig contact, dus handen binnenboord houden. Het is te donker om nog naar de lodge te gaan dus blijven we een nachtje in Iquitos slapen in een hostel bij een alleraardigste mevrouw. Met eigenaar van de lodge het programma samengesteld. Morgen eerst Iquitos met een gids verkennen en dan op naar de jungle.

1. Cees van Laar:
    23 juli 2017
    Wat een belevenissen. Indrukwekkend. Ook prachtige foto's. Zat echter een heel vies plaatje tussen! Hopelijk zijn jullie weer toonbaar. Groet uit heel rustig Hoogland